Koronainformasjon

Velkommen til Asker kulturhus. I tråd med myndighetenes anbefalinger, har vi utarbeidet gode smittevernsrutiner, slik at alle får en trygg kulturopplevelse hos oss. Vi ber deg om å lese om våre smittevernsrutiner før du kjøper billetter og besøker oss.

Publikum og smittevern

• Bli hjemme dersom du er syk, er i karantene eller mistenker at du kan være smittet.
  • Husk god hånd- og hostehygiene. Hånddesinfeksjon er tilgjengelig flere steder i våre lokaler.
  • Hold god avstand til alle som ikke er dine nære kontakter, minst én meter.
  • Kom i god tid for å unngå kø.
  • Følg vertskapets veiledning og instrukser.
  • Kjøper du billetter til flere, må disse være i samme husstand som deg eller tilsvarende nære.
  • Publikum skal sitte på samme sted under hele forestillingen.

Våre rutiner i publikumsområder og saler

• Vi har økt fokus på renhold av kontaktflater og toaletter både før, under og etter forestilling. Salene vaskes og desinfiseres etter hvert arrangement.
  • Hånddesinfeksjon er lett tilgjengelig flere steder i lokalet.
  • Det er begrenset publikumskapasitet slik at alle kan holde god avstand.
  • Vi har fokus på informasjon til publikum, god skilting, avstandsmarkører og bruk av sperrebånd ved behov.

Avlyste/flyttede arrangementer

Med koronarestriksjonene er dessverre flere av våre arrangementer avlyst eller flyttet til nye datoer. Avstandsreglene begrenser også antall publikum vi kan ha til stede, slik at enkelte forestillinger blir fortere utsolgt.

Ved endringer, kontaktes billettkjøpere via e-post. Har du kjøpt billett i skranken i Asker bibliotek, send oss en e-post for refusjon/endring av billett: kulturhuset@asker.kommune.no.

Refusjonsgaranti

I Asker kulturhus har vi full refusjonsgaranti dersom et arrangement avlyses, flyttes eller du selv blir syk.

Avlyses arrangementet, får du pengene tilbake. Flyttes arrangementet, kan du velge mellom billett til ny dato eller å få pengene tilbake. Blir du syk, får du beløpet tilbake dersom vi får beskjed før arrangementsdatoen.

Refusjon av billetter ved sykdom

Ved sykdom eller mistanke om sykdom, skal du være hjemme.

Billetter (eks. billettavgift) refunderes ved sykdom. Ta kontakt med oss på e-post:kulturhuset@asker.kommune.no.

Refusjon ved sykdom gjelder kun under gjeldende restriksjoner pålagt av norske helsemyndigheter, og dersom vi får beskjed før arrangementsdatoen.

Billettkjøp

For å etterkomme myndighetenes krav til smittesporing, blir du spurt om kontaktinformasjon når du kjøper billetter. Kjøper du billetter til flere, må disse være i samme husstand som deg (eller tilsvarende nære). Billettsystemet sørger for at den lovpålagte avstandsbegrensningen overholdes mellom hvert billettkjøp og tildeling av seter.

Servering av drikke

Med dagens restriksjoner serveres ikke drikke over disk. Les under det enkelte arrangementet om vi tilbyr forhåndssalg av drikke og bordservering.

Har du andre spørsmål rundt våre smittevernsrutiner?
Ta gjerne kontakt med oss på e-post: kulturhuset@asker.kommune.no.

Våre smittevernsrutiner oppdateres i tråd med de til enhver tid gjeldende krav og anbefalinger fra norske helsemyndigheter.