Familieforestillinger våren '24

Velkommen til en elektrisk og eksplosiv vår for barna i Asker kulturhus!

Barna vår 24 kvadrat.jpg

Den kulturelle barnevogna: Dag Sørås
Torsdag 25. januar kl. 12.00

Dag Sørås viser en konsentrert versjon av suksessforestillingen «Apokalykke» for fedre og mødre i ammetåke i vår serie Den kulturelle barnevogna!

Det Stille Teateret: «På havets bunn»
Søndag 28. januar kl. 13.00*
Anbefalt 0–5 år

Bli med på en vakker, ordløs oppdagelsesreise ned i havdypet! En undrende forestilling for barn, inspirert av Inger Hagerups dikt «På havets bunn står skutene».

PK rocker verdensrommet
Søndag 4. februar kl. 13.00*
Anbefalt fra 6 år

PK – fra «Barn ingen adgang» på NRK Super, serverer deg fantastiske fakta om planeter og måner og om det store universet. Her blir det smell, flammer, røyk og kunnskap, blandet sammen på en morsom og lærerik måte som bare PK kan.

NiE: «Sangen om alt som blir borte» (gratisbilletter)
19.–21. februar kl. 11.00 og 13.00
Anbefalt fra 6 år

Hvor blir det av tingene som blir borte? Finnes det eget sted for enkle sokker, mistede fotballer og blyanten med dem favorittfargen som alltid er borte? Velkommen inn i en magisk verden til livets tapte skatter! Gratisbilletter kan hentes ut fra 1. februar.

Vinterferiedisco og perleverksted (gratis inngang)
25. februar kl. 12.00–15.00
Anbefalt 3–10 år

Rist løs til kule låter og såpebobleregn! Vi runder av vinterferien med familiedisko, med fengende låter, såpebobler og diskokule. Et populært arrangement for store og små danseløver! Underveis er det perleverksted og familiekafe. Billett er ikke påkrevd.

Sticky: «Økohelter»
Søndag 10. mars kl. 12.00*
Anbefalt 4–9 år

En danseforestilling som zoomer  inn på de små skapningene over og under skogens bunn. I «Økohelter» blir du med inn i en mikroverden for de nysgjerrige, der skogens heltemodige skapninger og deres superkrefter lyses opp.

Den kulturelle barnevogna: Thom Hell
Onsdag 13. mars kl. 12.00

Thom Hell har gjennom en årrekke vært en av Norges mest populære og produktive artister. Nyt en liten time med pur pop i Den kulturelle barnevogna – vår arrangementsserie for de som er hjemme med barn på dagtid.

Unge Viken Teater: «Unison puls»
Søndag 17. mars kl. 13.00*
Anbefalt 0–2 år

Her er det lov å krabbe, stabbe, rulle, tulle, titte og oppleve sammen! Pulsen starter inni deg, får sin beat gjennom meg. Vi skal på oppdagelsesreise inn i hjerte­rommet, være nær, kjenne på fellesskapet, være ett i en større helhet.

«Gjøkungen»
Søndag 7. april kl. 13.00*
Anbefalt fra 3 år

Gjøkungen forlater redet og legger ut på en musikalsk oppdagelsesferd. Hun blir venner med den lekne hakkespetten Hakke og den gamle, blinde Blues-Ugla. En koselig konsert med en viktig tematikk knyttet til hvordan det er å ikke passe inn.

Plutselig Sirkus – show og workshop
Søndag 2. juni kl. 12.00 og 14.00*
Anbefalt 5–12 år

Plutselig Sirkus fremfører et koselig og morsomt show for hele familien. Se sjonglering, uforklarlig magi og rockeringkunster i verdensklasse. Etter sirkusshowet får store og små anledning til å lære ulike sirkuskunster av artistene! Gratisbilletter kan hentes ut fra 1. mai.

*) Kreative verksteder: En time før hver søndagsforestilling inviteres alle barn til gratis kreativt verksted i øvre vestibyle.