Familieforestillinger høsten 2024

Vi ønsker velkommen til en spennende og leken høst i Asker kulturhus. Her har vi samlet alle aktiviteter og forestillinger for barnefamilier, barnehager og SFO. Asker kommune satser på barn og unge, og kulturhuset tilbyr et bredt program, der vi håper barn i alle aldere kan finne noe de har lyst til å oppleve.

Family Reggae Disco
Søndag 11. august kl. 11.00–15.00
Velkommen til et sted hvor mennesker av alle aldre og kulturer møtes for musikalsk og sosial utfoldelse! Det blir DJs, sirkuslek for hele familien,
minikonsert med Ras Nelson og dancehall-workshop. Åpen kafé.
Passer for hele familien.

Mini-matiné: «Papillon»
27.–30. august kl. 10.30 og 12.00
Mini-matiné er et gratis konserttilbud til barn fra 3 til 6 år. Denne høsten vises den vakre forestillingen «Papillon». Melodier, små historier, rytmer og minner flakser om hverandre som sommerfuglens vinger. Sarah Camille synger og forteller, Sidiki Camara spiller perkusjon og n ́goni og Jørn Erik Ahlsen Alkanger spiller gitar.
Anbefalt 3–6 år

Kontaktlek
Søndag 8. september kl. 11.00 og 13.00
Kontaktlek er basert på de samme prinsippene som Babydans, men videreutviklet for aldersgruppen 1–3 år. Vi beveger oss sammen og
ønsker å inspirere til nye måter å leke på.
Anbefalt 1–3 år.

Torsdag 12. september kl. 12.30–13.15

Her danser foreldre sammen med sine babyer. Arrangementet ledes av en dansepedagog fra Kaljan Studio. Målet er å skape en møteplass for foreldre i permisjon gjennom en morsom opplevelse. I tillegg får foreldrene muligheten til å bevege seg til funky musikk.
Anbefalt barn i alderen 3-12 mnd.

Rock Me Baby
Søndag 15. september kl. 11.00 og 14.00
Voksne menn danser, synger og spiller fengende nyskrevne rockelåter i en ny grensesprengende og morsom forestilling, og det for en svært ung publikumsgruppe og deres foreldre. Er det mulig? JA, det er det! Gratis kreativt verksted fra kl. 10.00.
Anbefalt 0–5 år.

Den kulturelle barnevogna: Cecilie Ramona Kåss Furuseth
Torsdag 19. september kl. 12.00
Den kulturelle barnevogna Norges gøyeste show for småbarnsforeldre. Hva er lurt å tenke på når livet er snudd på hodet, og du skal lære alt om hvordan man tar vare på et bittelite menneske?

Kong Soleiman og Dronningen av Saba
Tirsdag 1. og onsdag 2. oktober kl. 11.00 og 13.00
Moderne musikalsk fortellerteater basert på jødiske og muslimske legender om kong Salomo, gjendiktet av fortellerkunstner Mehda Zolfaqari og musiker
Marie Sahba.
Anbefalt 5–9 år.

Høstferiedisko & perleverksted
Søndag 6. oktober kl. 11.00–15.00
Rist løs til kule låter og såpebobleregn! Vi runder av høstferien med familiedisco og fengende låter for store og små. Det vil også være perleverksted og åpen café.
Anbefalt 2–10 år.

Barnas Verdensdag
Lørdag 19. oktober kl. 12.00–16.00
Familiefestival som gir store smil og uforglemmelige øyeblikk! En dag fylt med opplevelser og kulturuttrykk fra hele verden! Få også med deg gratis konsert med Miss Tati kl. 13.00 og 15.00.
Passer for hele familien.

Brageteatret: Den vesle vampyren
Søndag 3. november kl. 13.00
Spennende teateropplevelse om vennskap når vampyrenes verden blir virkelig. Stykket er basert på en barnebokserie skrevet av tyske Angela
Sommer-Bodenburg. Gratis kreativt verksted fra kl. 12.00.
Anbefalt 6–12 år.

Torsdag 7. november kl. 12.30–13.15

Anbefalt barn i alderen 3–12 mnd.

VitenShitShow med Dennis Siva og Stian Sandøs
Søndag 24. november kl. 12.00 og 14.00
Duoen kjent fra Newton på NRK, kommer med sitt spennende og elleville vitenshow. Det blir flammer, raketter og bøtter som eksploderer.
Anbefalt fra 7 år.

Den elektriske tannlegestolen, disco og juleverksted
Søndag 1. desember kl. 11.00–15.00
En gøyal adventsdag med familiedisco, fengende låter og såpebobler, samt juleverksted og konsertinstallasjonen «Den elektriske tannlegestolen». Anbefalt 2–10 år.

Torsdag 12. desember kl. 12.30–13.15

Anbefalt barn i alderen 3–12 mnd.

Julekuppet
Søndag 15. desember kl. 13.00
Julekuppet er en varm og humoristisk julekrim for barn, om nestekjærlighet
og vennskap og om å tørre å stå opp for seg selv. Gratis popup julekortverksted med Jonas Cadena kl. 12.00–15.00.
Anbefalt 3–10 år.

Den kulturelle barnevogna: Moddi
Onsdag 18. desember kl. 12.00
Moddi er for mange kjent som selve julestemmen, etter at han i 2011 ble
håndplukket av kronprins Haakon til å synge «Nordnorsk julesalme» under Slottets julekonsert. Siden har Moddis sanger blitt allemannseie.

Samarbeidspartnere