Høstprogrammet 2022 er klart!

40 år etter at Asker kulturhus åpnet, er det igjen klart for en ny høstsesong. Og for en sesong det blir!

LES PROGRAMMET HER!

I høst kan du under fanen «Skeivt kulturår» få med deg den kritikerroste barneforestillingen «Tobias og dagen det smalt», en forestilling om identitet, dinosaurer og vennskap. Den kjente psykologen Sissel Gran tar også turen til oss. Hun og Tore Petterson kommer inn på temaer som kampen mellom begjær og trygghet, og om sannheter i skeive og streite forhold. I tillegg blir det under Asker kulturnatt en unik visning av den klassiske stumfilmen «Salome», med live musikk av Asker-artist Ingrid Frivold (se side 21).

Vi fortsetter å ta barna på alvor i Asker kulturhus. 15. oktober inviterer vi igjen til Barnas Verdensdag – et gratisarrangement utenom det vanlige, der barn og voksne kan både oppleve og delta i kulturopplevelser fra hele verden. Dette vil du ikke gå glipp av! I tillegg presenterer vi som vanlig nøye utvalgte produksjoner for barn (se side 6).

2022 er også «Frivillighetens år». I Asker er vi så heldige å ha et sterkt lokalt kulturliv som vi har gleden av å samarbeide med hvert år. Vi gleder oss til å feire runde år med jubileumsforestillingene til Asker Symfoniorkester, Asker Musikkorps, Real Trøkk, Asker Storband og Føyka Storband. I høst inviterer også Asker kommune og Asker Frivillighetsutvalg til Frivillighetens festforestilling. Forestillingen ledes av Marte Stokstad og her blir det lokale innslag på høyt nivå – og utdeling av kommunens frivillighetspris.

Vi er stolte over å presentere nok et innholdsrikt og variert program. Som hele kommunens kulturhus er vi opptatt av å tilby et bredt program – og høsten er intet unntak. Eksempler er et av landets største band Highasa­kite, Sølvguttene, Bugge Wessel­toft, serien Klassisk på Venskaben og Wasim Zahid. Bla deg gjennom programmet og finn dine favoritter! Og husk å sikre deg billetter, vi kan nemlig gledelig informere om at billettsalget vårt i år er all time high.

Velkommen inn til oss!
Silje Buraas, kulturhusleder